Norges Eiendomsmeglerforbund oppnår automatiserte prosesser med medlemsløsningen Skykontoret Dynamics

Etter en omfattende kartleggingsprosess av interne behov og leverandører på markedet bestemte Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) i august 2020 å gå over til medlemsløsning fra Skykontoret. Viktige krav for den nye medlemsløsningen var bl.a.

  • automatisere produksjon av faktureringsgrunnlag

  • forenkle og optimalisere innmeldingsprosessen

  • oppnå forbedringer innen Min side med større grad av selvbetjening for medlemmene og automatisk utregning av kurspoeng

  • etablere saksbehandlingsløsning for juridisk avdeling med timeregistrering, fakturagrunnlag og støtte for ulike tjenester og avtaler

  • etablere instrumentbord og få innsikt i viktige tall og data fra medlemsløsningen

De ansatte i NEF forteller at de aller fleste krav og behov ble dekket i ny løsning og at hele skiftet til ny medlemsløsning har gått over all forventning.

I dette videointervjuet forteller adm.dir. i Norges Eiendomsmeglerforbund, Carl Geving, om skiftet til ny medlemsløsning:

Vi har fått automatisert faktureringsgrunnlagene slik at det bare er å trykke på knapp og så blir det fakturert. Vi har gått fra et veldig manuelt system til et veldig automatisert system.  Vi sparer masse tid og det blir mindre frustrasjon internt og også eksternt hos brukerne våre. Vi har fått mye enklere innmeldingssystem, et mye enklere kurshåndteringssystem hvor alt automatiseres og vi samler dataene i systemet; vi har fått en Min side løsning med mye større grad av selvbetjening. Lista er lang over oppgaver som er automatisert og det betyr at vi sparer mye tid og har en bedre brukeropplevelse internt, og at medlemmene har en bedre opplevelse av leveransene fordi ting går mer sømløst. Hele prosjektet for skifte av medlemsløsning har gått over all forventning.

 – Carl O. Geving, adm.dir. i Norges Eiendomsmeglerforbund