"Skykontoret – en strategisk partner for digital utvikling og medlemsvekst"
Skiforeningen har vært i et tett samarbeid med Skykontoret siden 2023, og har valgt SkyDyn for å møte deres ambisjoner om medlemsvekst og effektivisering av sine prosesser. Med mer enn 73 000 medlemmer, og en målsetting om å rekruttere enda flere til sitt markafellesskap, er det viktig for Skiforeningen å ha verktøy som hjelper til å forbedre medlemsopplevelsen, samt håndtere all medlemsdata på en trygg måte.
Vi tok en prat med Susanne, medlemssjef i Skiforeningen, for å høre mer om deres opplevelse av samarbeidet.

Susanne Høyden Stiansen, Medlemssjef Skiforeningen
Hvorfor Skykontoret?
Valget av Skykontoret har vært drevet av deres dype forståelse for medlemsorganisasjoner som vår, og deres evne til å tilby intuitive og lettbrukte løsninger som passer til våre behov. Skykontorets løsninger har gjort det mulig for oss å digitalisere flere arbeidsprosesser som tidligere krevde mye manuell innsats. Fra automatisk fakturering og medlemsadministrasjon til integrasjon med Microsoft 365 og Dynamics 365 – alt er samlet i én løsning som er skreddersydd for oss. Løsningene er enkle å bruke, og gir oss mer tid til å fokusere på medlemmene våre og vår overordnede strategi.
Hvordan møter Skykontoret Skiforeningens behov?
En av de viktigste faktorene for Skiforeningen har vært hvordan Skykontoret har koblet sine skreddersydde løsninger til vårt behov. Skykontorets verktøy for automatisering har vært avgjørende i vår digitaliseringsreise. Det gir oss muligheten til å bruke innsikt mer aktivt i kommunikasjon, samt bruke automatiserte prosesser for å sortere og håndtere et stort antall innkomne saker mer effektivt, samt bidrar dette til at vi kontinuerlig samler inn mer data. Dette er en del av vårt mål om å gjøre kommunikasjonen enklere, mer målrettet og mer personlig – alt for å skape et hyggeligere fellesskap for medlemmene våre.
Med Skykontoret har vi fått en løsning som ikke bare samler data, men også gjør dem lett tilgjengelige for våre ansatte. Dette har økt vår interne effektivitet og forbedret medlemstilfredsheten. Ikke minst har det gitt oss et bedre grunnlag for å ta innsiktsbaserte valg for strategisk vekst.
Hvilke fremtidige muligheter ser dere for dere med Skykontoret?
Skiforeningen ser på Skykontoret som en langsiktig partner for videre utvikling. Løsningene deres har allerede bidratt til betydelige forbedringer, men vi er også spent på hvordan automatisering kan brukes enda mer i fremtiden for å gjøre arbeidsprosessene våre enda mer strømlinjeformet og effektiv. Vi ser et stort potensial i å bygge videre på integrasjonene som allerede er på plass, og i å utforske nye muligheter som kunstig intelligens for å løse oppgaver mer effektivt.
Hvilke anbefalinger vil du gi til andre foreninger og interesseorganisasjoner?
For organisasjoner som ønsker å digitalisere sine prosesser, forbedre medlemshåndtering og effektivisere kommunikasjonen med sine medlemmer, kan jeg på det sterkeste anbefale Skykontoret. Deres løsninger er ikke bare teknologisk fremtidsrettede og intuitive, men de er også utviklet med tanke på at de skal være enkle å bruke og tilpasset våre spesifikke behov. De er en partner som virkelig bryr seg om at deres løsninger skal fungere optimalt for oss.
Med Skykontoret har vi fått en fremtidsrettet løsning som både støtter dagens behov og åpner opp for nye muligheter. Deres ekspertise innen digitalisering og medlemsløsninger er helt avgjørende for at vi skal kunne fortsette vår vekstreise og skape et enda bedre fellesskap for våre medlemmer.
Om Skiforeningen
Skiforeningen er en medlemsorganisasjon med rundt 73,000 medlemmer. De vedlikeholder 2200 kilometer med skiløyper i Oslomarka og 18 tilstøtende kommuner på Østlandet. I tillegg legger Skiforeningen til rette for helårsbruk av marka, også om sommeren og driver flere markastuer. Organisasjonen spiller en viktig rolle i å fremme friluftsliv og bevare naturområder for rekreasjonsbruk i Oslo-området.
Flere historierfra våre kunder
Mange av våre kunder er velkjente organisasjoner i sivilsamfunnet som betyr mye for mange mennesker. Tidlig tilgang til nettskyløsninger og ukentlig lynkurstilbud for alle ansatte har bidratt til effektiv modernisering.
Her forteller ledere og nøkkelmedarbeidere hos kundene om nytteverdien av samarbeidet.
Norges Blindeforbund
Norges Blindeforbund har med stor suksess samarbeidet med Skykontoret for å styrke den digitale kompetansen i organisasjonen.
Norsk Kommunalteknisk Forening
For å ruste seg for fremtiden valgte NKF også å implementere medlemsløsningen SkyDyn for medlemsoppfølging, med integrert økonomisystem.
Skiforeningen
Vi valgte Skykontoret på grunn av SkyDyn, deres kunnskap om målgruppen og gode referanser.
Kontakt oss
Vi er alltid glade for å høre
fra potensielle kunder, partnere
og samarbeidspartnere.