I 2007 ble vår virksomhet etablert under navnet Scenarium av Vidar H. Crosby og Arild Heen, som begge har jobbet i norsk IT-bransje siden 90-tallet.

I starten leverte virksomheten avansert servervirtualisering til store IT-miljøer. Det var denne teknologien som gjorde nettskyen mulig. Scenarium leverte også kurs og sertifiseringer til IT-profesjonelle. Vellykkede leveranser hos blant annet Oslo Kommune, Aker Solutions, Norges Bank og Direktoratet for økonomistyring, bidro til at Scenarium ble kåret til «Årets Nykommer» av VMWare og sertifisert som «Gold Certified Partner» av Microsoft.

Da Microsofts produkter ble tilgjengelig fra nettskyen endret vi navn til Skykontoret og ble lanseringspartner for Office 365. Dermed ble vi blant de første i Norge som kunne levere skyløsninger fra Microsoft som fullgode erstatninger for lokale løsninger.

I 2016 ble Microsoft CRM som en av verdens største og mest avanserte enterprise CRM-løsninger, tilgjengelig fra nettskyen med navnet Microsoft Dynamics 365. Skykontoret benyttet muligheten og utviklet spesialiserte fagløsninger for våre kunder på toppen av denne.

Det er derfor Skykontoret alltid har hatt alle kundene i nettskyen. Vår lange erfaring med nettskyløsningene gjør at vi bruker mindre tid på det tekniske slik at vi frigjør mest mulig tid til å hjelpe kundene med det som skaper størst verdi for dem.

Skykontorets historie, våre leveranser og kundereferanser viser en virksomhet som bygger sten på sten og lykkes med langsiktige kunderelasjoner. Vi er genuint opptatt av alle våre kunder og Skykontorets medarbeidere strekker seg langt for å sikre gode brukeropplevelser. Det krever at vi forstår kundens behov, og kan kommunisere på kundens premisser.

Samtidig har vi hele tiden fokus på utvikling og fornyelse. Vi skal fortsette å være pionerer også i fremtiden og bidra til at ny teknologi skaper verdier for våre kunder.

Vi i Skykontoret prioriterer kompetanseutvikling, både internt og hos våre kunder. For å lykkes med digital utvikling i en organisasjon, er det viktig at alle medarbeidere blir tatt med på endringsreisen gjennom god opplæring.

Hos oss får du jobbe sammen med dyktige og engasjerte kollegaer i et selskap i vekst. Vi byr på spennende karrieremuligheter og tverrfaglig teamsamarbeid som gir unik kompetanseutvikling. Vi er opptatt av å inkludere alle i vårt gode arbeidsmiljø, og legger til rette for sosiale og faglige aktiviteter.

Mange av våre kunder er velkjente organisasjoner i sivilsamfunnet som betyr mye for mange mennesker. De er kunder hos oss fordi de trenger en langsiktig samarbeidspartner i sitt arbeid med modernisering og digitalisering.

Vi er alltid på utkikk etter nye talenter på ulike områder. For å jobbe hos oss bør du ha en brennende interesse for ny teknologi, samt sette faglig og personlig utvikling høyt.

Skykontorets viktigste bidrag innenfor samfunnsmessig bærekraftig utvikling er at vi hjelper organisasjoner i sivilsamfunnet til å bli mer moderne og effektive, slik at de får større oppslutning og økt gjennomslagskraft for sine saker. Men vi er også opptatt av å fremme bærekraft i vår egen virksomhet. Det gjør vi blant annet ved å:

• Føre klimaregnskap med bistand fra eksterne fageksperter
• Kjøpe CO2-kvoter som dekker vårt beregnende klimaavtrykk
• Ha oversikt over miljøtiltak hos våre leverandører

Vi får også støtte fra Norges forskningsråd for et ESG-prosjekt (Environmental, Social, and Governance), som har som formål å forbedre våre prosesser og øke vår positive innvirkning på samfunnet.

Møt folka som gjørdet hele mulig

Bakgrunn om Skykontoret lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Arild Heen

Daglig leder

Stine Johansen

Digital consulting / Project Management

Vidar Crosby

Chief Operating Officer

Anie Otilie Weidal

Digitaliseringskonsulent

Arild Heen

Daglig leder

Stine Johansen

Digital consulting / Project Management

Vidar Crosby

Chief Operating Officer

Anie Otilie Weidal

Digitaliseringskonsulent

Kundeportal

Få rask hjelp av våre eksperter, kompetanseheving med lynkurs og e-læring – og innsikt i egen organisasjon.

Kundeportal

Jobbe hos oss

Jobb sammen med dyktige og engasjerte folk i et selskap i vekst. Vi byr på spennende karrieremuligheter og tverrfaglig teamsamarbeid som gir unik kompetanseutvikling.

Ledige stillinger

Kontakt oss

Vi er alltid glade for å høre
fra potensielle kunder, partnere
og samarbeidspartnere.